E-mail marketing utrzymuje Cię w kontakcie z klientam

Bezpośredni marketing e-mailowy to rozwiązanie bardzo dużego problemu dla sprzedawców internetowych. Zapytaj każdego, kto przegląda raporty o ruchu dla ich sklepu internetowego, a powiedzą Ci, że nic nie doprowadza ich do szaleństwa bardziej niż doprowadzenie kogoś do swojej witryny (naturalnie lub poprzez reklamę), a następnie zobaczenie, jak opuszcza. Odeszli w otchłań, jaką jest rynek internetowy, prawdopodobnie nigdy więcej nie powrócą. W tym momencie prawie ich nie ma. Oznacza to kolejny utracony klient, utracone przychody i zwiększoną frustrację. Gdyby tylko był jakiś sposób, abyś mógł pozostać w kontakcie z tym klientem. Wiesz, że byli zainteresowani Twoją ofertą (w końcu trafili do Twojej witryny) i być może ich następna podróż będzie tą, która przyniesie konwersję. Wprowadź rozwiązanie do bezpośredniego marketingu e-mailowego jako część swojej strategii marketingowej i strategicznej, a być może uda Ci się zwabić tych utraconych klientów.

 

Udowodniono, że zanim klient zaufa Ci na tyle, aby dokonać zakupu, może upłynąć nawet 6 punktów kontaktu. Czy planujesz osiągnąć wszystkie 6 punktów kontaktu podczas jednej wizyty? To bardzo ambitny cel. Są szanse, że podczas pierwszej wizyty zdobędziesz kilka punktów kontaktu, ale to tylko pierwsze kroki. Możesz łatwo dodać pole rejestracji do swojej witryny od dowolnej dużej firmy zajmującej się marketingiem e-mailowym i zbierać adresy odwiedzających. Gdy już to masz, jest to droga do uzyskania niezbędnych punktów kontaktu, aby przypieczętować umowę.

 

Gdy uzyskasz zgodę danej osoby na kontakt z nią (pamiętaj, nie spamuj, ponieważ na dłuższą metę zaszkodzi to Twojej firmie!), możesz łatwo stworzyć odlotową promocję e-mail marketingu, aby przywrócić ją do Twojej witryny. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz T-shirty, meble biurowe czy płyty DVD, wiesz, że niektórych ofert po prostu nie można pominąć. Dlaczego nie zaprezentować klientom jednej z tych ofert i trochę zamoczyć im usta. Nawet jeśli minęły tygodnie, odkąd odwiedzili Twoją witrynę z koszulkami, na przykład, jeśli zaoferujesz ofertę „kup 1 koszulkę, 1 gratis”, zobaczysz natychmiastowy wzrost ruchu i wzrost konwersji. Dotarcie do klienta zawsze było rolą marketingu bezpośredniego, ale teraz, dzięki e-mail marketingowi, wszystko odbywa się drogą elektroniczną.

Reklama wielkoformatowa

Bezpośredni marketing e-mailowy to potężne narzędzie, które może zwiększyć sprzedaż, ale nie oczekuj, że stanie się to bez odrobiny wysiłku z Twojej strony. Musisz poświęcić czas, aby zrozumieć swoich klientów, wiedzieć, co ich interesuje, dowiedzieć się, jak wzbudzić ich ciekawość i w oparciu o to wszystko złożyć ofertę. Im bardziej skutecznie ukierunkujesz swoją wiadomość e-mail marketingową, tym większe będą Twoje wskaźniki odpowiedzi i tym szybciej ludzie będą wracać do Twojego sklepu internetowego.

 

Internetowy rynek sprzedaży detalicznej jest bardzo agresywny i jest mnóstwo konkurentów, za jednym kliknięciem od Twojej witryny. Musisz wyprzedzić konkurencję, upewniając się, że Twój sklep jest znacznie bardziej widoczny dla klienta. Dzięki kampaniom marketingu bezpośredniego e-mail możesz otrzymywać informacje o swoim sklepie i oferty specjalne bezpośrednio do ich skrzynki odbiorczej. Zakorzenisz swoją markę online w ich umysłach, aby nadszedł czas zakupu, zgromadzili wystarczająco dużo punktów styku, aby ich decyzja była łatwa.